Dlaczego zawód specjalisty SEO jest przyszłością

Marketing cyfrowy stale ewoluuje i zmienia się. Ponieważ algorytmy stają się coraz bardziej inteligentne, pozycjonowanie stron internetowych, również musi być coraz bardziej na czasie. Specjaliści SEO, którzy rozumieją techniczne SEO i potrafią dostosować się do nowych wyzwań, zawsze będą poszukiwani. W 2022 roku będziemy jeszcze bardziej koncentrować się na wydajności i doświadczeniu użytkownika, ponieważ wartość doświadczenia użytkownika rośnie. Użytkownicy przeglądają strony internetowe na swoich smartfonach, tabletach i komputerach częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Google podało niedawno, że wyszukiwanie mobilne przewyższyło wyszukiwanie na komputerach stacjonarnych o ponad 10%. A ponieważ ludzie używają swoich smartfonów niemal do wszystkiego (nawet gdy siedzą przed komputerem), nie bez znaczenia jest fakt, że urządzenia mobilne stanowią obecnie tak istotną część naszych doświadczeń online.

Jak myślisz, jaka jest największa zmiana, którą zobaczymy w SEO w tym roku?

W poprzednich latach byliśmy świadkami dużego nacisku na jakość treści, ale w jakim stopniu będzie to miało wpływ na rankingi? Czy treści o wyższej jakości będą nagradzane wyższymi pozycjami w rankingach? Czy też Google nadal będzie korzystać z danych o interakcjach użytkowników, aby określić, które strony są najlepsze? Będzie bardzo interesujące zobaczyć, czy nastąpi powrót do czasów, kiedy treści naszpikowane słowami kluczowymi były królem, czy też SEO będą w stanie tworzyć treści, które są użyteczne, ale jednocześnie naszpikowane słowami kluczowymi. Kolejną interesującą zmianą będzie rozwój wyszukiwania głosowego, które w ciągu najbliższych kilku lat ma wzrosnąć o 300%. Jest to przykład na to, jak technologia zmienia doświadczenia internetowe. Konsumenci stają się coraz bardziej obyci z technologią i dlatego wymagają większej funkcjonalności od odwiedzanych przez siebie stron internetowych.

Pozycjonowanie stron internetowych w 2022 roku: dlaczego to świetny czas, aby zostać specjalistą SEO

SEO jest bardzo ważnym aspektem marketingu cyfrowego, a gdy jest dobrze wykonywane, może mieć ogromny pozytywny wpływ na firmę. Wraz z rosnącą bazą użytkowników mobile-first i wzrostem popularności wyszukiwania głosowego, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych i uczynienie stron internetowych bardziej przyjaznymi dla użytkownika jest jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek. Coraz więcej firm inwestuje w marketing cyfrowy, a co za tym idzie, coraz więcej firm potrzebuje firmy SEO, która pomoże im osiągnąć ich cele biznesowe. Dostępnych jest wiele narzędzi SEO, które pomagają monitorować postępy w SEO, w tym Google Search Console, narzędzia analityczne i narzędzia do audytu SEO. Narzędzia do audytu SEO mogą pomóc w śledzeniu ważnych metryk SEO, takich jak backlinki, słowa kluczowe oraz szybkość strony, co może pomóc w zidentyfikowaniu obszarów wymagających poprawy.